Wednesday, April 8, 2015

LAB 3 Assignment



Assalamualaikum 
Hye everybody
Today I've learned about cost calculator using excel
It is good for me to understand more about this
because world now a days move very fast on IT and system.






I choose Grilled chicken 
Look yummy right!!
^.^

Thats all
See you again

Wednesday, March 25, 2015

Lets Start Adwords Project

Assalamualaikum

Today I'learn about Adwords by myself through You Tube ,
link given by Dr Fareed



then I proceed to understand more through this video 
--->> https://www.youtube.com/watch?v=zhSnj3jR_6c


My group has delegate the task among our team members for this project
by this explanation
--->>https://www.google.com/onlinechallenge/discover/campaign-reports.html

We focus on Pre-Campaign Report
and understand Adwords

SO!!
Lets Move a step now!!

Till then
Assalamualaikum
:)

Wednesday, March 18, 2015

SHARED

Ada di Langit

Aku tinggal dibumi. Tapi, carilah aku di langit. Sebab aku tertahan diantara bintang-bintang. Kau jemput aku dengan doa-doa setelah shalatmu. Kau tengadahkan tanganmu atau bersujud, berdoalah untuk memintaku. Aku tertahan dan garis batas yang membentang diantara kita selebar langit dan bumi. 

Aku tinggal di bumi, tapi carilah aku dilangit. Di sepertiga malammu saat Tuhan turun ke langit bumi. Mintalah aku yang berada di genggaman tangan-Nya. Percuma mencariku di bumi, sebab kunci itu ada d langit. Kunci yang akan menghapus garis batas diantara kita. Mengubah garis yang tadinya neraka, menjadi surga.

Aku berada di tempat yang tidak bisa kau temui di bumi. Tapi kau bisa menemuiku di langit, meski bukan wujud kita yang bertemu. Melainkan doa-doa kita yang menggetarkan singgasana-Nya. Temukan aku di langit, didalam doa-doa panjangmu. Didalam harapanmu.

Meski kita tidak saling tahu nama, tidak saling tahu rupa. Jemputlah aku dilangit. Sebab aku tahu, kau mengenalku bukan karena nama dan rupa. Doa kita telah bertemu sebelum fisik kita.

Mudah bagi-Nya membuat kita kemudian bertemu. Tidak hanya bertemu namun juga disatukan. Sebagaimana doa-doa yang sebelumnya telah kita panjatkan.

Pertemuan kita yang pertama berada di langit, kan? Sekarang kau tahu, mengapa aku memintamu mencariku di langit?
Itu karyanya, dari Kurniawan Gunadi.

FINALISED GROUP PROJECT




Assalamualaikum..

My group finally decide to choose DAPUR PENYET as our project assignment to promote using Adword. 
Our group captain is Nur Amira Syazwani.

Dapur Penyet is a food service company which has many franchised around Malaysia,but not only in Malaysia.
Singapore,Indonesia,Brunei also .


Their Food are very delicious,Yummy!!


You can click at this link to see more---->http://www.dapurpenyet.com.my/food.html

THEIR MENU




THEIR OUTLET





Thursday, March 12, 2015

Google Online Marketing Challenge



What I have done today is I was heard for the first time about the Google Online Marketing Challenge. I was introduce about this system and learned about it. What I have learned is this system give excellent opportunity for students to experience and create online marketing campaigns using Google AdWords and Google+ . This Google Online Marketing Challenge pay $250 for AdWords advertising budget provided by Google for students develop and run an online advertising campaign for a business or non-profit organization over a three week period. I was being explain more and understand the information about these challenge. I recognized this system is really good and I am sure that many team of students will excited to join this challenge.

Beside that, I also learned more about the Google AdWords through:
 https://www.youtube.com/watchv=05we2g3Edgs&list=PL9piTIvKJnJNUeAjstpVlaXBKHszLVbUj&index=1. 

I was watching the video and learned about the AdWords basic. All the video had explained about what is Adwords exactly, the example of Adwords and extensions, what is AdWords Quality Score, The pillar of AdWords Success, Devising Online Marketing plan and Budgeting Online advertising. All this information was really helping and shows really interesting information in creative ways.

Sunday, December 15, 2013

Sesuci Salju

As salam..
Insyaallah ni artikel pilihan yang akan dihantar ke sebuah majalah..

Boleh comment masukan ..
:)

Sesuci Salju


    Kaki mula terus melangkah dengan berbaju kurung dan tudung bawal bidang 45’ ke tempat pendaftaran..Melihat sekeliling untuk mencari sesuatu perubahan.Bagi ku inilah masanya untuk melakukan sesuatu yang telah lama diangankan.Kehidupan universiti  adalah sesuatu yang  diimpikan sebagai tanda aku sudah dewasa.Ditempatkan di universiti  yang tiada seorang pun teman rapat bersama.
Dalam hati mula berkata,”Ini adalah ketentuan takdir.Alhamdulillah.”

   Ketika menunggu giliran untuk pendaftaran selepas habis mengisi boring-borang yang dikehendaki,tiba-tiba ada seorang berlainan jantina duduk sebelah kerusi aku.Sebelah kerusi kot.Dalam hati dah mengomel macam-macam dah.

“Kalau ya pun selang la satu kerusi nak duduk pun.Ni bikin hati panas ni.”Memang tunggu nak cepat-cepat bangun ja ke meja pendaftaran.

Setiap kali waktu orientasi,kalau nampak ja muka si pencari nahas tu memang muka aku terus tegang.Konkrit.

Hati remaja.Kalau dilayan binasa diri kelak.

Selepas semingu di alam kampus,dengan takdir Allah caj positif bertemu caj positif.Bila pintu bilik diketuk terus terasa seperti hati juga diketuk.Halaqah.

Itu adalah kenangan setahun yang lalu.Usia setahun ditarbiyyah mampu mengubah diri hampir 180◦.
Terasa seperti mustahil kan tetapi ianya mampu aku lakukan.Alhamdulillah.




 “Anna,dari mana ni?”.Tanya Sofia,roommates aku dari semester pertama lagi.

“Oh ya,dari surau solat subuh berjemaah tadi.Sofia dah solat subuh belum?”.Tanya selepas melihat Sofia masih di atas katil berselimut.

“Dah.Baru nak tidur sekarang ni”.Jawab Sofia dalam keadaan mata terpejam.

Aku melihat laptopnya terbuka di atas meja belajar.

“Ni mesti baru habis layan movie korea kegeraman dia la ni,sanggup tak tidur”.Gumam aku di dalam hati.

Sofia,seorang yang periang dan peramah bagi aku.Sangat suka bergaul dengan semua orang.Perempuan mahupun lelaki akan ditegurnya jika berselisih atau bertemu dengannya.Hatinya sangat baik tetapi hanya satu benda yang kurang pada dirinya,tidak bertudung.Dia lah yang melihat perubahan diri aku dari hari pertama di alam kampus sehinggalah sekarang,semester keempat.

  Benar seperti yang telah dikatakan dalam al-quran bahawa hanya Allah sahaja yang mampu memberi petunjuk kepada seorang hamba-Nya.

Aku Cuma mampu berusaha dengan berdoa dan menampakkan perubahan luaran diri aku.

Aku yang dulu hanya tudung bawal bidang 45’ dan sekarang sudah berubah kepada bidang 60’.Baju pun semua dah size XXL.Aktiviti-aktiviti aku lebih kepada keislaman dan pergaulan sangatlah aku menjaga.
Insyaallah,mungkin suatu hari nanti hatinya akan dibuka dan Allah akan makbulkan doa aku.Senyum.



  
 Musim salji bakal tiba,segala persediaan untuk menghadapinya telah aku uruskan.Musim ni la yang paling aku tak suka berbanding musim-musim yang lain.Walaupun dah hampir dua tahun aku hadapi musim-musim yang tiada di negara sendiri,aku masih tak boleh sesuaikan diri dengan musim sejuk.Kali ni kali kedua aku perlu hadapi.Sabar.

  Dari jauh aku ternampak Sofia sedang berjalan bersendirian.Pelik.Selalunya dia ramai kawan-kawan untuk diajak berjalan bersama.Aku terus menuju ke arahnya.

“Hai sahabat,dari mana ni?”

“Aku dari taman tadi,saja jalan-jalan situ.Kau dari mana ni,banyak banyak barang-barang kau borong?”

“Oh ya,baru balik dari beli barang keperluan.Kan musim salji dah nak dekat”

“Anna,kau free tak sekarang?Aku ada hal nak tanya pada kau.”

Terkejut.Tapi dalam hati ja aku buat reaksi ni.Kawal sikit.

Dalam hati  aku mula berdebar-debar pulak nak tahu apa yang ingin Sofia tanyakan.

Aku hanya senyum dan angguk.


*********************************************************

“Kau rasa aku boleh jadi macam kau tak,Anna?”.

Apa jenis soalan Sofia tanya pada aku nih.Dah macam aku ni rupa malaikat ja yang tak boleh dia jadi.Senyum.

“Insyaallah Sofia.Jika kau betul-betul ikhlas Allah akan bantu hamba-Nya dengan mudah.”

“Lagi satu.Sebenarnya aku nak ikut semua benda yang kau buat sekarang.Boleh tak Anna?”

“Alhamdulillah.Ni lagi la aku suka bila kau yang offer diri kau sendiri macam ni,Sofia.Boleh sangat-sangat”
“Tapi aku tak pandai sangat baca al-quran.Segan juga sebenarnya aku”.

“Alaa Sofia,dulu aku pun tak berapa lancar baca al-quran tapi masih bertahan ja samapai sekarang.Nanti lepas solat maghrib kita mengaji al-quran sama-sama ya”.Aku memeluk bahu Sofia untuk yakinkan dia.

“Ni buat aku bertambah saying dengan kau ni,Anna”.Katanya sambil cuba cubit pipi aku.

Alhamdulillah Ya Allah.Terasa inilah saat-saat paling bahagia dalam hidup aku.

Dan Sofia,aku harap kau terus istiqomah dan tsabat di jalan ini.Perjuangan kita masih baru bermula untuk melihat islam itu kembali tertegaknya seperti zaman Rasulullah dahulu.

Kitalah yang akan mengembalikan sunnah terbesar Rasulullah,iaitu dakwah dan tarbiyyah.

Khudrat kita masih kuat dan gunakanlah dengan sebaiknya untuk dikembalikan kepada pencipta kita.



Sekian.

Wednesday, July 17, 2013

LANGKAH PILIHAN

Assalamualaikum wbt..
Selawat dan salam ke atas Murobbi teragung kita,Rasulullah SAW...

Insyaallah
Apa khabar iman hari ni?
*Ingat,Jawab dengan amalan ya*

Alhamdulillah..
Sahabat2 yang disayangi kerana Allah

Okeyh nak sambung post yang lepas..
Rasa mcm lama jugak bagi masa untuk sahabat2 berfikir kan
:)

Insyaallah,harap semua yang baca dapat mula berfikir jauh lebih matang..

Sesungguhnya Allah sangat sukakan orang2 yang menyuci jiwanya..
Dalam surah At-Taubah:Ayat 108


Ohh ya lagi satu permintaan 
Pastikan Tafsir Al-Quran ada disebelah ya semasa membaca setiap post..
untuk kepastian sahabat2 jugak.. 

Langkah Pilihan?
Yup hidup ini perlu untuk kita buat pilihan..
Allah telah nyatakan dalam surah Asy-Syams:Ayat 8

"maka Dia mengilhamkan kepadanya (jalan) kejahatan dan ketakwaannya"

Allah dah ilhamkan dah jalan2 yang perlu kita pilih
kejahatan ?
atau 
ketakwaan?

Semuanya terserah pada kita ja..

Yang pasti Allah tidak menciptakan 2 hati dalam 1 rongga manusia itu..
dalam surah Al-Ahzab:Ayat 4

Jadi boleh ka kita pilih kedua2 jalan tuh?
Pilihan hanya satu

Kita tak boleh berpatah balik kecuali bertaubat
Dan pilih jalan yang betul semula

Jadi pilihan jalan yang ingin dinyatakan di sini
Cubalah dekati kelompok2 orang yang berfikir
yang diumpamakan seperti taman taman syurga
Seperti diriwayatkan dalam hadis

Iaitu USRAH/BULATAN GEMBIRA/HALAQAH

Kalau masih tak dapat mendekati taman taman syurga nih
Jangan nak bermimpikan hidup di Syurga kelak
Tempat tempat yang terdapat dalam Syurga dimana penghuni- penghuninya sangt menyukainya

Buang segala EGO
Buang segala NEGATIVE THINKING

Yang perlu kita mind set cuma untuk
CARI REDHA ALLAH

Cubalah jinak jinakkan diri dekati
Petunjuk dari Allah hanya datang sekali cuma
Sayang sekali kalau kita abaikan
Tak rugi lagi banyak ilmu kita dapat ada la

Asyik nak bertangguh ja..
Yakinkah hari esok masih ada buat kita?
Kematian adalah rahsia Allah



Ketahuilah bahawa perhitungan Allah itu sangat teliti
Yakinkah kita sudah cukup amalan untuk checklists masuk Syurga?
 
Sudah cukup berimankah kita di mata Allah?
 
 Adakah kita sudah di uji seperti orang terdahulu?
seperti dalam Surah Al-'Ankabut:Ayat 2-3

Yakinlah kita pasti boleh lakukannya
Percayalah pada diri kita

Insyaallah
setakat ni saja post kali nih..

yang mana terkurang dari saya sendiri,afwan
yang terbaik itu hanya dari Allah..

Assalamualaikum..
:)